Desserter Drikke Morgenmad Opskrifter Snacks

Lyserød Smoothie

En smoothie kan varieres i det uendelige. Man kan bruge friske eller frosne frugter – nødder der er rå, ristede eller lavet til smør – vanillepulver, stødt kanel, kardemomme – sojamælk, sojayogurt, rismælk, hampmælk, havremælk – spirulina, chlorella…og engang imellem kan det også friste at bruge spæde, saftige spinatblade eller frossen broccoli. Stol på mig. “Grønne” smoothies er faktisk geniale! I dag befinder vi os dog i en noget anden farvenuance og smag. For tiden er min absolutte ynglings smoothie nemlig denne her:

Jordbær/Paranødde Smoothie

Til 1 person

1 banan (gerne frossen)

Cirka 100 gram frosne jordbær

8-10 rå paranødder

Omkring 1/4 tsk ren vanillepulver

Knivspids godt salt

Sojadrik (den uden sukker og vanille)

Banan, jordbær, paranødder, vanillepulver og salt kommes i en cylinderformet beholder.  Herefter dækkes det hele med sojadrik. Så kan man vælge at lade det stå og tø lidt op, 5 minutter er nok, eller man kan gå i gang med det samme. Lige meget om man vælger den ene eller anden måde, bruges der en stavblender i 1-2 minutter. Der kommer den blødeste, sødeste, lækreste smoothie ud af det. 🙂

Havsalten tilsættes fordi salt har den egenskab at det fremhæver ingrediensernes smag. Jeg kommer altid en lille smule salt i når jeg laver søde sager.

Smoothie kan drikkes fra et smukt glas som et hurtigt mellemmåltid eller som tilbehør til aftensmaden, eller hældes i en skål, drysses med knuste hørfrø og/eller havregryn – så fungerer den som et sundt morgenmåltid. Enjoy!

Relateret indhold

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Tilmeld dig nyhedsmailen
Så får du besked når der er nyt